ännu en helg förbi

Den här veckan har varit sjukt lång. Känns som jag bott i skolan. Inte okej. Så då tänkte jag att jag skulle ha en riktig sovhelg. Det gick ju inte heller. Låg vaken till klockan 4 på fredagen och till klockan 3 igår. Uuuuunajs.

Förutomen att stirrat upp i taket, har jag varit och tränat. Ett gympass, ett pilatespass och ett spinningspass. Gick ju helt klart grymt att gymma, på pilates kände jag mig som en elefant - så galet ovig och svag - och på cyklingen så dog jag, drunknade i mitt eget svett. Tror inte jag riktigt återuppstått än.

Jag har även spenderar 70 kronor på chokladbollar och kakor. Vem sa att man blir smal av att skippa alkohol? 

För att uppsummera min helg har jag, i dessa studietider, gjort en liten lista:

Spenderade timmar på facebook - 8
Timmar kikandes på Entourage - 4
Antal kakor ätna - 3
Timmar sittandes i fönstret och tittat drömmande ut - 1
Timmar spenderade på SATS - 3,5
Antal tvättade badrum - 1
Antal tagna duschar - 3
Antal mottagna fyllesamtal/sms - 1 samtal på 30 minuter, 8 sms.
Antal skickade fyllesms - 0
Antal timmar pluggande - 3
Antal planerade pluggtimmar - 10
Antal timmar tänkandes att jag borde plugga - 14
Antal chokladbollar ätna - 3
(obs. att summan av alla chokladbollar och kakor åts inom loppet av 2 timmar, aka lördagsmiddag)
Antat tvättmaskiner körda - 4
Antal höstpromenade - 1
                 utav höstpromenadens två timmar var konversationerna om
                  skvaller - 40%
                  klagande - 55 %
                  längtan till jul - 5%
Spotifyspellistorfördelning:
                  patriks lista - 89%
                  just chilling - 5%
                  fekke - 2%
                  bakislista - 1%
                  random sökande 3 %

Ja, men det är nog ungefär min helg.

Nästa helt lär bli ännu mer intressant, då den ska spenderas tillsammans med min spv-grupp lärandes om psykpatienter. (nej, ni behöver inte kommentera och säga att ni är avundsjuka och vill ha mitt liv - jag vet redan)

För att nånsin kunna få uppleva nästa helg,måste jag först ta mig igenom ännu en week from hell. Denna gång startar vi upp med brandträning - vilket faktiskt kan vara kul, lite grönankänsla sådär. Fast egentligen startar ju veckan med en 4timmar lång laboration om cellmembranet, och forsätter sakta men säkert genom slaktningstimmarna med Gestapon och vidare in i proteinernas spännande värld. Wish me luck.

S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0