Phi Phi, the real shit!

So im back from PHI PHI!

Min resa med norsken till Phi Phi var oslagbar och galen. Vi bodde på ett hotel med pool så mit första pooldopp i Thailand vart där. Vi fick en bo i en liten bungalow, och vi började genast fundera på hur det skulle vara o komma hem på natten för vägarna till bungalowsen var små träbryggor med massa hål och ojämnheter, så vi började genast tveka på om vi skulle komma hem hela och rena i mörkret med denna ojämna väg. Sen vart det stranden och bara ren slapp. Efter stranden vart det lite shopping och sen tog vi en afterbeachöl, ölivet slår allt.

Sen börjar det, vi drar och äter på vägen träffar vi massa ladyboys uppklädda i prinsessklänningar givetvist vill vi ha kort med dem. Sen drar vi till stranden där festen börjar. det var en massa eldshower, folk hoppade hopprep som tända med eld och lekte limbo under en pinne tänd med eld. Det tog ett tag innan vi vågade ge oss på dessa saker jag stod för limbon madeleine stod för hopprepet. Och vi överlevde galet kul, men nu i efterhand kanske lite farligt men alkohol e alkohol. Slinkybar där vi spenderade mesta tiden var ett grymt ställe, fullt av inte enbart skandinavier utan britter och australiensare också. Så spanade gjorde vi också. Sen drog vi vidare tillreggeabaren som hade thaiboxning så nu har jag sett de med. När vi kom dit mötte vi upp resten av kollegrona och det var väl där det slog till i mitt huvud med mina buckets, ögonen kunde inte alltid kolla rakt, men ta de lugnt mor o far jag överlever alltid. Där stötte jag även på en kille som jag hade mött på kreta mera känd för killen som rack ur tjejens sko, det var lite random. Efter en stund där drar vi allesammans till stranden, men jag och madeleine går vår egna väg och fortsätter till slinkybar där hon försvinner mystiskt men jag träffade lite britter väldigt trevliga människor jag lärde mig flera nya slangord på brittiska dock kan jag inte komma ihåg dem idag, men vi hade galet kul. Väl hemma när jag lyckats gå igenom labyrinten till bungalowen däckar jag direkt i sängen och madeleine e lika glad hon, men kl 6 på morgonen e inte jag lika glad jag vaknar av att jag har ont i ryggen det visar sig att hela min säng e FULL av sand och även jag av någon märklig anledning:O Men orkar jag bry mig nej jag sover vidare.

Norsken och jag lyckades vakna kl 10 funderar över vrf det e så mkt sand överallt och fixar i ordning packningen och drar och käkar med lite huvudvärk och seghet. Sen blev det stranden. Jag må säga att det var en ren slappdag som man bara vill ska gå över. Båtresan hem somnade vi uppe på soldäck så givetvist vaknar vi upp och känner attvi säkerligen har bränt oss. Så nu e vi hemma hela och välbehållna.

Nya planer på att besöka Koh Pangans fullmoonparty 30 mars planerades in, detta var bara lite uppvärmning av våra galna kvällar!


Ett litet sakpropå hu vi hade de!
/Eva


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0