Vietnam- Saigon!

Hej hopp!
I helgen var jag över i Vietnam i ett par dagar. Jag åkte närmare bestämt till Saigon, där jag bodde hos några släktingar som jag aldrig hade träffat innan. Så det var lite nervöst och för första gången skulle jag få pröva klara mig på min torftiga vietnamesiska utan mammas hjälp,puuhääh. Men det gick bra, suveränt. Jag hade en egen lokalguide. Min syssling som var 14 år som kunde ALLT om Vietnams historia. Jag besökte de kända tunnlarna, krigsmuseet, fick vara med på nyårsfirande, presidentens hus, vi gick till de RIKTIGA templena inge turisttempel här inte. Det var fullt med människor med rökelser har nog aldrig  vart så rädd för att mitt hår skulle brinna upp som då. På tal om rädd, trafiken e sinnesjuk, det e helt enkelt bara att gå över gatan och hoppas på det bästa man fick tom knuffa p mopederna på gatorna för att de skulle stanna, helt galet. Jag har ätit riktigt god mat, bortsett från grisfötterna. Ätit väldigt mycket glass osm e otroligt populärt där. Jag e ganska trött nu så orkar inte skriva beskrivande, men jag har verkligen fått ta del av den riktiga vietnamesiska tradtionen och jag har haft en riktigt intressant resa.

På tal om Alanya det blir någon gång i mitten av april kanske exakt datum har jag inte men typ:)


E


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0