Dykcert fixat!


God Dagens!
Så igår hade vi en liten teamevening som spenderades åt bowling, det var ganska nice, fast vad som var mindre nice var att byggnaden jag bor var utan ström och vatten...så att byta om från uniformen och så var lite svårt men Eva fixar. Men bara så att ni alla får en liten inblick av det hårda strömlösa livet här i Phuket haha:P

Jag körde en kvällsutflykt, häromdagen egentligen så e det inte så mycket av en utflykt, men för första gången kände jag mig som en duktig guide under den turen. Gästerna var glada tog kort på mig och applådera och tackade fint:) Sen hade jag tom några gäster som kände till Vårsta och det e de ju inte många som gör så det var lite kul.

Dykcertifikatet är taget, fixat och avklarat. Så jäkla nice att ha det där förbannade certifikatet. Båtturen ut var ingen höjdare dock, jag som blir sjösjuk av att simma i vågor hade en trevlig färd ut till ön där vi skulle dyka. Efter två sjösjukepiller var man minnsann inte lite trött, kände mig helt nerdrogad och trasig. Men dykningen var nice såg väldigt många roliga ting under vattnet bla ett vrak:D Teoritestet som alla mina kollegor sa var jättelätt tyckte ju inte jag var så lätt. Man fick ha 12 fel max jag hade 10 puh. det var svårt, men med tanke på hur engegerad jag har vart så e det väl godkänt. Min dykinstruktör(Erika jag fick ha Sami, men denna gång vart det inte Fliickorna:P) måste tycka att jag var riktigt korkad, ett vanligt intryck många konstigt får av mig varför vet jag inte:O Då jag kom hem ville jag bara däcka, men vi skulle fira Karins 25 årsdag vilket gjordes på en lite finare restaurang med jättefin utsikt, jag tror jag aldrig har ätit en sån god hamburgare kanske för att jag var så hungrig...

Utgångar på den senaste tiden har vart lite sällsynta må jag säga och inge blir de i helgen d¨jag har väckning kl 5 på lördag och kl 3 på söndag. That's the way the cookie crumbles.

Nästa vecka måste jag på ett VISArun och det planerar jag att göra i Vietnam, så ska nog förmodligen vara där några dagar ska bli nice:D På tisdag får vi även veta vart vi hamnar till sommaren ska bli jäkla kul, men jag vill inte dra härifrån det e ju ganska nice här:D


Lite riktiga guidebilder, dvs inga dräggbilder:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0