Inspiration

God fredagseftermiddag bloggen!

Jag förstår att ni har saknat mig, men som jag ser har min kära vän E, som vi i bloggvärlden kallar henne, tagit väl hand om er.

Idag har vi laddat inför helgen, genom att skriva biologiprovet som E så fint pratade om igårnatt. Det gick okej. Sen tränade vi och för en gångs skull var vi sjukt effektiva. Vi kände knapp igen oss själva.

Nu sitter jag här och funderar på vart fredagen ska ta mig. plus att jag fick lite dåligt samvete över att jag inte skrivit på länge.

Jag har faktiskt inte så mycket att skriva om känner jag. Jag behöver inspiration.

Inspiration (av latin inspiro, inblåsa, väcka liv i), tillstånd av mental verksamhet. I talspråk har ordet kommit att betyda kreativitet (särskilt sådan som direkt är påverkad av någonting), men i ursprunglig bemärkelse vanligen i betydelsen ingivelse från Gud. Den traditionella uppfattningen bland kristna är till exempel att Bibeln författats genom gudomlig inspiration.

Tack Wikipedia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0