Nu är ni allt avundsjuka

Gissa vem jag sitter och pratar med på msn en sen lördagkväll?

Joo.. min allra bästa Eva! Det ni!

Så medan hon skriver ner vad som hänt hennes första vecka på Kreta tänkte jag skriva ner vad jag har haft för mig :)

Så fredagen var ju studenten. Sen i lördags följde jag med min systerson och hans famlij till skansen för att stödja nationaldagsfirandet, vilket var väldigt mysigt. Vi alla var dock sjukt trött så det blev snart till att åka hem. Väl hemma somnade jag snabbt. Måste säga att lördagen kändes väldigt konstig. Nu vad allt över. Skumtskumt.

På söndagen gjorde jag nog inte så mycket. Jag spenderade tid med min kära systerson och det var grymt kul. Vi badade och lekte orkester. Lätt den bästa dagen hittills. Sedan åkte dom hem till finland och jag tog tåget in till Saga för göteborg med grönangänget stod på morgondagens agenda. Så vi försökte somna som två små barn dagen innan julafton. Det var svårt. Vi somnade äntligen och vaknade typ tre timmar senare för att hämta upp oscar på fridhemsplan. Jag var trött. saga körde hela vägen ner till göteborg, fast vi hann med paus på sveriges bästa rastplats. Jag och min kära kollega oscar var måttligt imponerade då mcdonalds inte hade några hamburgare. För klockan var typ halv sju på morgonen. Inte okej. Eftersom vi åkte galet tidigt var vi i göteborg innan parken öppnade och kunde lätt ta en liten promenad i göteborg. Sen vart det liseberg för hela slanten. Vi gled smidigt in på vårat grönankort och åkte åkte åkte åkte. Det var riktigt kul. Kållorado, Kanonen, Balder. Grymt. MEN. Liseberganställda får dock 20 kronor mer i timmen typ, och är asmånga på varje attraktion men vi har lätt snyggare kläder. Lila, rosa och grönt är inte fashion.

Så vi därifrån klockan tio. Mose körde typ hela vägen hem. Och saga i den andra bilen. jag sov ganska mycket. jag tror att jag fortfarande var lite sliten efter studenten, kan skylla på det i alla fall! :) Sen körde jag lite. Det var jobbigt. Jag var sjukt trött.

Så i tisdags körde jag till hammarby sjöstad för att lämna bilen. Sen mötte jag pappa för lunch i vällingby. Sen åkte vi hem. I onsdags tog min lilla ida studenten. Det var galet kul för henne. Efter mottagningen drog vi in till mathias. Väldigt roligt, för honom har jag inte sett på länge. Sen tvingade vi iväg ida på hennes slutskiva och vi andra, jag mathias anna och alex, schteeekte på klubbonsdag. Där lilla jag fixade in oss utan att betala. typ. jag känner hur jag precis blev mycket coolare. Sen missade vi nattbussen hem och gick till 7eleven där anna hittade sin nya bästa kompis. Kul för henne. NiKOLA.

Så i torsdags var jag bara hemma tror jag. Nej just det.Anna kom förbi på middag och vi fick en knäpp och stressade in till grönan vid kvart över sju för att se nrj in the park. Jag blir ju bara coolare och coolare här. Sålart kommer vi precis vid milow och flipsyde så det var nice. Sen köpte vi lite öl och åkte lite. Tyvärr hann vi inte med Insane, så vi får återkomma! grymt. Sen via donken med gratis pommes och sen hem. Ville inte förstöra den underbara dagen, fick liksom inte push it.

I fredags, alltså igår åkte jag in tidigt för att träna. Gick upp 9. Sjukt stolt. har Galen träningsvärk. och då menar jag inte att jagär lite öm. Jag har GALEN. GALEN: träningsvärk. Ajj. Känns ganska bra faktiskt. Så jag tränade. Glömde lås. Sug. Regnet öste ner. Folk åkte flak. Jag blev avundsjuk. Shoppade loss på flap jacks. Mums. Mötte ida i västermalmsgallerian.. Väntade på att få tillbaka mitt halsband. Fick tillbaka mitt halsband. Hade saknat det., Sen åkte jag hem. Var egentligen trött.. Men då tyckte Calle att jag skulle ut och grilla på vaxholm. Så efter en lugn middag med mamma och pappa tåg jag bussen till vaxholm till mårten och Calle. Det var helt sjukt kul. Tror inte vi gjorde så mycket egentligen, förutom att skapa en ulitmat spellista och fundera på livet. det var nice.

Så imorse åkte jag hem, efter att Calle gasat förbi med båten i lite för hög hastighet så en kajak eller kanot, eller vad det nu heter, kille välte. Han sa att det var kallt. Klockrent. Jag kom hem. Lite lagom trött. Firade min brorsa som fyllde 24 år idag. Grattis Grattis. Sen gick jag och mamma på teater. Jag somnade. Det var pinsamt. Men den var bra ändå. Tre systrar. LIte lång. Över 3timmar. Sen hade jag lovat attköra hem bilen så då gjorde jag det. Och här ligger jag. Trött och hungrig. Men överlycklig. För jag pratar med min kära Eva. Lätt värt hungern och tröttheten. Bara inte batteriet dör snart.

Nu ska jag avrunda detta långa inlägg. Och hoppas på ett inlägg direkt från Kreta snart. Stay tuned!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0