KÖPENHAMN!

Hej alla tusentals bloggläsare!

Så som ni säkert vet, befinner jag mig nu i Köpenhamn. Det går fint faktiskt. Alla är så sjukt snälla och välkomnar en med öppna armar. Det gillar vi! Så vad har jag haft för mig sen jag anlänt i det underbara landet Danmark?

Allt började med att jag tog planet i torsdag. Efter att köpt på mig en limpa snus, som Sofia Coral Sandbäck skulle säga, så gick jag till gaten för att se att planet var försenat 10 minuter. Äsch. Tillslut får vi boarda och när alla satt sig så säger kaptenen tydligt på, vad ska vi säga.. skandinaviska?, att planet har "tekniska problem". Ja, efter många dagar på Grönan vet vi alla att det inte behövs följdfrågor till det... Så vi fick byta plan, vilket skulle ta 30 minuter att förbereda. Så vi anländer till Köpenhamn ungefär 55 minuter sent. I Kbh satt Vincent, direktimporterad från Oslo, och väntade. Sen tar vi tåget in till centralstationen och sedan en buss till Maria, riktigt imponerad av våran förmåga att hitta måste jag säga.

Vi drar till hardrock för frokost och öl. Där fick maria två martiniglas av servitören. Bara sådär, utan någon förklaring. Eller jo, han förklarade att hon inte skulle diska de i diskmaskinen för då skulle trycket försvinna. Sen kom Morten och mötte oss och gav oss en liten rundtur av byn. Jag var så stolt över mig själv, för jag förstod typ allt vad han sa. Så det gillar vi! Att han pratade meget langsamt och barnspråk hör inte till historien.

Torsdagkväll var Maria och jag hemma, åt vindruvor och kollade på Mean Girls. Bonding time om man säger så. Det går riktigt bra att bo här så länge, vi kommer riktigt bra överens och har skitkul!

Så just det, den natten var jag sjuk och spydde. Ifall ni vill veta mer kan ni skicka ett sms så lovar jag er detaljer.

Fredagen var vi på en visning. Riktigt fina lägenheter, men ryktet sa att de var dåligt isolerade och sånt. Men vi får väl se,m jag skrev upp mig på intresseradlistan i alla fall så vi får se. Sen hade Morten lovat att vi skulle värma upp inför rusturen. Sagt och gjort, vi lagade pasta med köttfärssås och drack öl till klockan 1 sen cyklade (jaa, ni läste rätt. här cyklas det överallt! eller jaa.. jag satt på pakethållaren, men ni förstår) vi ner till en pub. Då blev vi lite splittrade. Så jag och pelle (Mortens rumskompis, som studerar på 3e semestern på läkarlinjen) och Torbjörn, som är i min och marias klass, drog till en pub, och först några timmar senare kom Maria, Vincent, Morten, Mikkel och en till av Mortens kompisar dit. Riktig sjovt (det är väl ungefär det enda ord jag kan säga på danska). Så tog vi en taxi hem vid 6tiden och sov till 3.

Lördagen spenderades med att titta på film och laga köttbullar med lök och morötter i (låter gott va Sofia? (: ). Sen bjöd Vincent med oss på en norsk fest, med några av hans gamla kompisar fån Oslo som nu flyttat ner och studerar här. Så det var bara en massa norska peeps där. Kul Kul. Det är sjukt hur norska alla var. Helt otroligt, men jag klagar inte.

Idag har vi inte gjort så mycket. Kollat High School Musical 2 och Family Guy. Ätit Tofifee och förberett för rusturen som börjar imorrn. Så vi ska till fyn, som är den lilla ön.. tror jag, och kommer hem på onsdag eftermidag.

Mitt sår på hakan ser inte bra ut. Det har spridit sig till båda ögonlocken. Inte okej. Apotetekt imorrn.

Ja, annars har jag nog inte så mycket att säga. Jag trivs i alla fall. Har haft riktigt kul och danskan går bättre och bättre. Hade en urgullig taxichaffis igår, och vi hade en liten konversation om hur kallt det var och att klockan var mycket. Inte så värst intellektuellt men alltid något!

Och just det. I fredags så köpte pojkarna öl för 2 danska kronor styck. Det är i princip 3 svenska kronor flaskan. Plus pant dåra,men den får man ju tillbaka. Förstår ni hur galet det är?

Så vi har inget internet hos oss, och nu ska vi ju iväg på rustur. Tänkte bara skriva några rader i alla fall.

Hörs snart igen,

saknar er tokstollar,

S




Kommentarer
Postat av: ida

mys kul allt verkar!!



du hittar verkligen kompisar i alla hörn:D

2010-01-25 @ 14:06:27
URL: http://rulesbyida.blogg.se/
Postat av: Lucce

:O vi kom ju fram till att du INTE skulle klia dig i ögonen när du sov..du minns vad vi sa om infektionen? hahah...sen kunde jag itne sluta skratta åt kvinnan inne på monki som fick för sig att kommentera min kjol på danska...och förväntade sig att jag skulle förstå..haha så vi skrattade båda två..



2010-01-25 @ 18:22:05
Postat av: Anna

VAD KUL ATT HÖRA (läsa?) VAD DU GÖR. Du verkar ha askul, fan vad bra.

Sara!! Vet du vad?! Det ser aaaaaaskul ut. Haha!

Massa kärlek

2010-01-26 @ 01:39:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0