Första skoldagen

Det var längesen jag hade min första skoldag. Sist var nog i USA för snart två år sen, det är iofs inte så länge sen. Men hur som helst, så gick det bra. Det var först en massa info om skolan, en rundtur, lite namnlekar och ännu mer info. Imorrn blir det lite mer genomgående info. Men mycket att ta in såhär i början, känner mig riktigt trött så det blir tidigt i säng ikväll.

Jag kunde inte riktigt somna igår för funderade på om jag ska hyra ett rum av en kille. För och nackdelar bara snurrade i huvudet på mig så kunde knappt sova, sen var jag nog lite pirrig inför skoldagen höhö.

Veckan då?

Veckan började med en galen rustur. Shit. Tydligen sista vinterrusturen ever på Köpenhamns Universitet. Så vi njöt och flippade ut till fyllo. Du skulle varit stolt Anna ;) Jag märkte själv hur mycket mer jag hängde med nu än i somras. Kändes skönt!

Så kom vi hem på onsdag, heeelt slitna. Sov hela bussresan från Fyn hem till Köpenhamn. Hem till Köpenhamn. Weird. Nu är det faktiskt hem på riktigt för jag ska flytta in hos en fyr som heter Jonas Andersen. Jag får ett och ett halvt rum sen delar vi badrum och kök. Det låter galet att jag ska flytta in hos en främmande pojke men jag antar att de är så de gör det här. Det ska gå bra! Det enda som var nackdelen var att det kanske ligger lite långt bort för vad jag betalar i månaden, 4 km från Panum (Universitetet that is!) men å andra sidan var den väldigt stor och fräsch så aa kompenserar väl upp det. Så det är väl så. Det blir knäckebröd och vatten. Men jag hoppas jag kommer trivas där. Så12 februari kommer pappsen ner och så flyttar jag in! Detta betyder också att jag kommer till stockholm till helgen och packar, men det blir dock bara snabbt. Hem lördag dag, packa om och sen åka söndag igen. Ville inte åka hem på fredagen för då är det fredagsbar här, terminens första tror jag. Så det vill jag ju inte missa!

Tillbaka till veckan då. Onsdag sov vi. Vi bjöd Vincent på middag. Sen på torsdag kom Marias vän Mads hit. De gick till Hard Rock och åt medan jag letade rum. Sen mötte jag upp dom för att hämta mina mediciner, men apotekaren kunde tydligen inte hitta de för jag hade inget cpr-nummer så var tvungen att gå tillbaka till legevagten och be dom skicka de till ett specifikt apotek. Suck så mycket jobb med det där, men nu har jag ätit pencillin i nästan 5 dagar och allt är snart borta. Yey Lycka.

Det blev i alla fall en lång sliten helg. Vi var ute varenda kväll. Så har princip krökat sen jag kom hit, förra torsdagen. Det känns. Torsdagen schtekte vi på Karel. Fredagen var vi på dyrparken och såg lejon, flodhästar, noshörningar, giraffer och isbjörnar. Såg såklart mina favoriter, Sly och Coral, springa omkring bland brunbjörnarna. Det gillar vi. Sen drog vi återigen ut. Det var meningen att vi skulle möta upp en kille som heter Michell på ZooBar, dagen till ära liksom ;), men blev nog lite missörstånd och vi orkade inte vänta i kön så drog till Karel igen och fortsatte sippa Moet. Där satt vi med ett par boys och deras sällskap och schtekte hela kvällen.

Lördagen vaknade vi upp tidigt,eller jag i alla fall för jag skulle på visning hos Jonas, men det har jag ju redan berättat om. Jag har varit hos så många människor nu alltså. Det finns många konstiga människor måste jag säga. Många som röker. Mycket. Och har katter. Många katter. Andra med business i huvudet, och tyckte att jag skulle hjälpa honom med hans bilfirma som extrajobb genom att översätta hemsidan och få lite cash så fort han sålde en bil till en svensk. Jag sa nej till det erbjudandet.

Lördagen var den stora dagen. Det var bestämt att vi skulle äta på D'angleterre, tydligen 3e finaste restaurangen i världen.. eller något sånt. Det betyder också en viss prisklass. Maten kostade 700 dkr (typ 1050 svenska) och vinet till 600 dkr (ungefär 900 kronor). Det var hög dresscode. Jag hade varken kläder eller ekonomi för det, så lät Mads och Maria gå själva för att sedan möta upp dom för en grym utekväll. Vi skulle återigen möta upp Michell men tvekade och drog istället och förade med en flaska vin,sen vidare till Nasa där vi blev behandlade som royals. Champagnen flödade och det gjorde också pengarna. Men det var galet kul. Vi lockade över lite folk som vi kände och bara schtekte. HAH. Galet. Sen drog vi vidare vid 4 tiden för ytterligare  en öl och sedan försöka hitta en taxi hem. Vaknade sjukt slitna på söndagen och jag sprang iväg på ytterligare en visning. den var inte heller riktigt för mig. Så jag känner mig nöjd med det jag har hittat ändå, det blir nog bra. Så mycket bättre än de ställen jag har sett. Ni skulle bara veta vilka syner jag sett de senaste dagarna!

Så söndagen slappade vi. Gjorde tomatsoppa med tortellini och ägg och bacon. Mums. Sen åkte Mads hem vid 8tiden. Tack för helgen Mads :)

Så ja, det var det. Shit. Långt inlägg.

S

Kommentarer
Postat av: Anonym

sara shit du draggar pa som fan mer an jag ju o du ska plugga haha det e bra hall det uppe tjejen:) Fan va nice du verkar ha det i kopenhamn danskar sager jag bara:P

2010-02-02 @ 15:43:20
Postat av: Chris

haahah vill du inte ha nåt extrajobb sara, det är ju perfekt!!! xD och vilka fan är människorna som har råd med sån dyr restaurang?? knappast studenter?!

2010-02-06 @ 13:43:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0