Siam - The smiling country!

Sawadikaa!

Vad skönt o inleda med Sawadikaa istället för Merhaba!
Ja nu är det Phuket dem kommande 6 månaderna kanske!

Härligt team måste jag säga detta kommer att bli en grym säsong. Dock så har solen inte riktigt än visat sig den drog nog iväg till Gran Canaria. Jag tror jag aldrig har sett så mycket regn det är ganska kul och se de små forsarana som bildas. Men med regn så kommer sol hoppas jag för att vara blek är inte skoj alls...fast jäfmört med er blekfisar där hemma så kanske jag inte ska säga så mycket!

Bangla Rd är fortfarande sig likt. Människor som stalkar en med Ping-Pong shower. Än så har man inte besökt det bra nog:P Ungarna som säljer blommor & hattar.Ladyboysen som strippar och försöker att få sig något, inkastarna, den härliga Patonglukten, Autraliensarna med sin grymma dialekt och sen får vi ju inte glömma SINGHA. Bangla will always be the same.
MEN: Imorgon ska jag utforska en ny plats på Bangla vi snackar inte Grabbarna, Seduction, Rock City eller Star Bar...Vi ska se vad nyöppnade Factory har att erbjuda, who knows kanske nya IT-platsen!

Jag har börjat jobba nu men en mjukstart fick jag. Måste ju färska upp minnet lite och en del nya hotell fanns det och se. Detta år tog jag mig t.o.m. tid att se Big Buddha och jag har prövat lokalbussen som var förra säsongens mål. Men nu är det avklarat. Ohhh det är så skönt o vara i ett land där folk är glada, hjälpsamma. Men häromdagen fick jag en liten påminnelse om att Thaiarna är ju som sagt inte alltid så snabba gaaah.

Jag har dykt en gång. Om jag någonsin får lite vett i huvudet så ska jag ta mig ann Advancekursen. Vänta bara snart är jag mästaren. Vänstertrafiken bemästrar jag fin fint. Jag hade även glömt bort hur roligt det var att rida elefant och hur ont massagen ibland kunde göra.

Maten den ska vi inte tala om det blir nog några kilo extra på planet!

MVH

Easy Victor Able

(Såsom vi bokstaverar här i Thai)


PS. SARAKLARA jag saknar dig!

Kommentarer
Postat av: dHwCuCvMGOLrOxL

ocTKzDsZermjrKfGNX 6852


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0