Gårdagens vuxenpoäng

Just nu ligger jag i soffan framför Ed. Egentligen ville jag kolla på himym, och för er som ligger lite efter refererar jag då självklart till How I Met Your Mother - ungefär otroligt roligt - men Ed funkar det med. Det är ganska underhållande fast det är gamla avsnitt. Det var längesen jag kollade på tv faktiskt, så längesen att jag till och med hade problem med att sätta på tvn. Det är så mycket som ska matcha. Bild och ljud och rätt kanal och allt. Många kontroller att hålla reda på liksom.

Hur som helst. Det jag hade tänkt att berätta var den lilla vuxenpoängen jag tyckte mig vinna igår. Jag var på väg över torget i centrum med ipoden i öronen då en man stoppade mig. Han frågade om jag hade en minut, och det hade jag väl. Han berättade att han kom från arken och jag drog lite på smilbandet men började inte skratta. Jag stog artigt kvar och lyssnade när han berättade om hur Gud hade hjälpt honom ur hans narkotikamissbruk. Lite då och då la jag in ett "mhm" "vad bra för dig" och "jaha" samtidigt som jag log. Innerst inne exploderade jag av garv men den lite vuxnare sidan av mig stod snällt kvar och var intresserad, ja så så mogen var jag. Som tack fick jag en liten brochyr, som jag nu läser varje kväll, där det står att Gud älskar oss trots våra synder och vilka vi än är. Det tycker jag låter som ett trevligt budskap.

Nu kan jag inte skriva mer för nu börjar visst himym trots allt. Oj så kul det är. fast jag tror jag har sett det här redan, det är när de försöker gifta sig. Nu måste jag gå och kissa för nu blev det reklam. För Kalles Kaviar. Blä.

Update:

Och Ballerina Choko. Försvinnande god. Mums.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0